کاغذ دیواری

ساخت وبلاگ

کاغذ دیواری  به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب سریع و آسان می تواند جایگزین خوبی برای رنگ های معمولی باشد. بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ، کاغذ دیواری را به پوشش های دیگر ترجیح می دهند. در ضمن در ساختار برخی رنگ ها سرب وجود دارد که برای کودکان مضر است ولی کاغذ دیواری ها غالبا سلامت محورند.

کاغذ دیواری هایی که در بازار وجود دارند، معمولا الیافی، قابل شستشو، ضد خش و ضربه، آکوستیک و با طول عمر بالا و مرغوب هستند و می توانند جایگزین خوبی برای دیگر پوشش های دیواری باشند.

انتخاب رنگ مناسب برای فضا سازی مورد نظر

کاغذ دیواری هایی که رنگ گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز، آجری، زرشکی و هلویی دارند، محیط را دلنشین و جذاب می کنند. با استفاده از این رنگها می توانید فضا را غیر رسمی، دنج و خوشایند کنید. بهتر است از این رنگها در اتاق نشیمن، سالن نهار خوری و محلی که برای دور هم جمع شدندر نظر گرفته اید استفاده کنید. استفاده از رنگهای گرم در اتاق های شمالی هم توصیه می شود.

فضایی غیر رسمی و دوستانه با رنگهای گرم

به یاد داشته باشید که اگر الگوی کاغذ دیواری تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، نقش کاغذ دیواری بر جلوه ی محیط غلبه خواهد کرد؛ به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می شوند.

جلوه ی کاغذ دیواری بیشتر از مبلمان

با استفاده از طرح های قطری و زیگزاگ می توانید محیط را زنده و پویا جلوه دهید. چنین طرح هایی به عنوان طرح های انرژی زا شناخته می شوند.

طرح زیگزاگ برای زنده کردن فضا

با استفاده از کاغذ دیواری هایی که طرح های شلوغ و گل دار دارند، می توانید فضا را کوچک تر و صمیمی تر نشان دهید.

طرح های گلدار برای فضایی صمیمی و گرم

با استفاده از طرح های افقی، می توانید خانه را وسیع تر و پهن تر از آنچه هست نشان داده و در عین حال، با ایجاد خطای دید، سقف را به کف نزدیک تر نشان دهید.

طرح های افقی تر برای وسیع نشان دادن فضا

با استفاده از طرح های عمودی و با فاصله می توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حس را القا کنید که انگار سقف در ارتفاع مرتفع تر از ارتفاع واقعی اش قرار گرفته است.

کاغذ دیواری...
ما را در سایت کاغذ دیواری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا arta04 بازدید : 205 تاريخ : شنبه 19 اسفند 1396 ساعت: 13:13

انتخاب یک کاغذ دیواری  صحیح و خوب کاری سخت است؛ به خصوص اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید. دلیل سختی انتخاب کاغذ دیواری این است که تنوع بی‌شماری از کاغذ دیواری از لحاظ طرح و رنگ و هم‌چنین جنس پشت کاغذ دیواری در بازار موجود است که باید از بین این تنوع بی‌شمار، مناسب‌ترین گزینه را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب و استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای‌ آسان‌تر شدن انتخاب کاغذ دیواری، این است که شما قبل از رفتن به فروشگاه‌ها برای انتخاب و خرید، ایده و طرحی واضح و شفاف از آنچه می‌خواهید، داشته باشید.

هزینه و قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری‌ها مقداری گیج کننده است. قیمتی که در آلبوم‌ها برای هر نوع کاغذ دیواری قید شده است برای یک رول از کاغذدیواری است. در حالی که رول‌های کاغذدیواری‌ها برای فروش دو برابر یا سه برابر یک رول تکی تولید می‌شوند. این کار سبب گمراهی افراد در محاسبه هزینه‌ها می‌شود؛ اما این کار دلیل دارد.

فروش کاغذ دیواری ها در رول‌های دو برابر و سه برابر، می‌تواند متراژ بیشتری کاغذ دیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول واحد تنها دارای ۴ متر و ۱۱٫۵ سانتی‌متر (۱۳٫۵ فوت) کاغذ دیواری‌ است در حالی که رول‌های دو برابر دارای ۸ متر و ۲۳ سانتی‌متر ( ۲۷ فوت) کاغذدیواری هستند. بنابراین اگر طول دیوار شما ۲ متر و ۷۵ سانتی‌متر (۹فوت) است، شما تنها می‌توانید سه ردیف کاغذ دیواری از یک رول واحد روی آن دیوار قرار دهید.

انواع کاغذ دیواری و نحوه انتخاب

رول‌های کاغذ دیواری دارای عرض‌های مختلفی نیز هست. انواع اروپایی آنها دارای عرض ۵۲ سانتی‌متر (۲۰٫۵ اینچ) است در حالی که رول کاغذ دیواری های آمریکایی عرض ۶۸٫۵ سانتی‌متر (۲۷ اینچ) دارد. یعنی مسلما شما می‌توانید مقدار بیشتری از دیوار را با یک رول کاغذ دیواری آمریکایی نسبت به یک رول کاغذ دیواری اروپایی بپوشانید.

مورد دیگری که روی قیمت کاغذ دیواری تاثیر می‌گذارد؛ طرحی است که انتخاب می‌کنید. به طور کلی دو نوع طرح برای کاغذدیواری وجود دارد: طرح‌های مستقیم و صاف و طرح‌های منحنی شکل.

طرح‌های مستقیم و صاف مانند طرح‌های راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درزها تنظیم شوند و طرح‌های منحنی شکل نیز مانند طرح‌های گلدار و هندسی هستند که باز هم باید در قسمت درزها تنظیم شوند. این تنظیمات در قسمت درزها به طوری که دنباله طرح‌ها از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شود، نیاز به متراژ بیشتری کاغذدیواری دارد که در این زمینه و اینکه طرح انتخابی شما به چه مقدار متراژ اضافه نیاز دارد، باید از فروشنده کمک بگیرید.

از این رو باید حتما دیوارهای اتاق را با دقت اندازه‌گیری کنید و هنگام سفارش آنها را به همراه داشته باشید. در نظر گرفتن در و پنجره‌ها را فراموش نکنید. حتی توصیه می‌شود به همراه متراژ، طرحی ساده از فضا را روی کاغذ پیاده کره و به همراه داشته باشید. زمانی که متراژ لازم را برای کاغذ دیواری محاسبه کردید، توصیه می‌کنیم یک یا دو رول کاغذ دیواری اضافه از حد نیاز را خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری یا خراب شدن قسمتی از کاغذدیواری، بتوانید از آن مقدار اضافی استفاده کنید.

کاغذ دیواری...
ما را در سایت کاغذ دیواری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا arta04 بازدید : 158 تاريخ : شنبه 19 اسفند 1396 ساعت: 13:13